Schody - projekt dom



Witajcie:D

Jak miło za oknem się robi
temperatura iście spacerowa,
aż się nie chce siedzieć w domu
...
:D
Dlatego korzystamy z Miłkiem z tych promyków
i całe dnie spędzamy na dworku.

Dziękuję za wszystkie komentarze!
Wielka buźka dla Was!

Dziś troszkę o kolejnych kwestiach z projektu dom.

Schody!

Na jakie się zdecydować?

Po zaplanowaniu na nie miejsca,
 bardzo ważnym kolejnym etapem jest wybór rodzaju schodów.

Oczywiście wszystko zależy od gustu, 
rodzaju wnętrza w jakim się będą znajdować oraz ich funkcjonalności.

Wyróżnia się 4 rodzaje schodów:


A - policzkowe
B - oparte na belce centralnej
C - spiralne ze słupkiem nośnym
D - półkowe lub dywanowe

W dużych przestrzeniach dobrze prezentują się okazałe schody z ozdobnymi balustradami. 
Jednak w małych tak jak u mnie najlepsze będą proste, 
ażurowe lub spiralne.
Te ostanie jednak odpadają, 
bo zbyt niebezpieczne dla dziecka.

Najbardziej popularnymi są policzkowe, 
choć ostatnio coraz bardziej popularne są półkowe 
lub dywanowe schody.
Ja chyba bym bardziej składnia się ku tym pierwszym. 
Bardzo efektownie wygląda też ta druga opcja 
przyznam iż jest bardzo kusząca.

A wy jakie byście wybrali?

Inspiracje, które wpadły mi w oko.



Szperając znalazłam stronkę http://www.schody-dywanowe.com/ 
firma specjalizuje się w schodach tzw. dywanowych,
 można na niej znaleźć również bloga z wszelkimi poradami w tej tematyce.

Czekam na wasze opinie,
jakie schody preferujecie?

Do następnego postu

Bzi 
Kami




-----------------------------------------------------------------------------------
źródło: Pinterest

11 komentarzy :

  1. Osobiście podobają mi się te na ostatnim zdjęciu :), choć w swoim domku mam zupełnie inne.
    Pozdrawiam serdecznie :)
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyglądają bardzo efektownie i również wpadły w oko:D
      Buźki:D

      Usuń
  2. Mój mąż preferuje spiralne i mówi, że kiedyś właśnie takie wybierzemy. Bardziej mi się podobają pierwsze, policzkowe (nawet nie wiedziałam, że tak się nazywają;)) Widziałam je w małych pomieszczeniach i prezentowały się bardzo ładnie.
    pozdrawiam
    lena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spiralne są bardzo ładne, a jak są jeszcze do tego ażurowe to wyglądają nieziemsko, ale u nas takie nie będą pasować, ze względu na układ pomieszczeń i boję się jednak o małego ...
      pozdrawiam cieplutlko :D

      Usuń
  3. Mi najbardziej podobają się spiralne. Piekne są ażurowe. Wychowywałam się w domu z takimi schodami i nie wiem czy są bardziej niebezpieczne? Schody to zawsze pewne zagrożenie dla malucha.
    Pozdrawiam,
    Ewa
    robiewdomu.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Czyli ja mam policzkowe, choć bez balustrady, bo więcej przestrzeni przez to uzyskałam, co prawda nie są bezpieczne może dla dzieci, ale ja już mam moje Dziecię 15letnie, więc jakoś daje radę...:)
    ale marzą mi się takie spiralne, choć wiem, że już takich nie będę miała...
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że wszystko zależy od tego w jakim stylu chcemy mieć urządzony dom. Każde schody mają swój urok ale ja bym stawiają na A lub B. Tradycja zawsze się obroni i będzie gdzie na Boże Narodzenie wieszać girlandy :D hahaha
    Buźka

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie zdecydowania półkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie pierwsze, są super. Ale gdybym miała wybierać już dla siebie to pewnie tak jak Ty bym się nieco dłużej zastanowiła.

    buziak

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie schody muszą być bezpieczne. Mam lęk wysokości i boję się schodów ażurowych, nie wyobrażam sobie bym mogła po takich chodzić w te i we w tę bez problemu. Choć przyznam, że takie są efektowne. Jeszcze może bym się skłoniła ku zakręconym pod warunkiem, że miałyby w miarę długie stopnie,żebym mogła swobodnie chodzić. Powodzenia w wyborze. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. O jeju, jakie cudne schody!!! Popieram, że najważniejsze jest bezpieczeństwo, ale nie oszukujmy się - w domu musi być też ładnie.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każde miłe odwiedziny i za każde ciepłe słowo zostawione na moim blogu:)
pozdrawiam
Kamila

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...